keskiviikko 31. lokakuuta 2012

Uusi kirja ja taas vähän uudempi elämä

Parin viime viikon aikana on tapahtunut kaksi suurta edistystä terveempi elämä-rintamalla. Ehkä vähäpätöisemmän tuntuinen, mutta silti tavallaan meikäläiselle iso muutos, on colajuomien hylkääminen. Cokis on ollut mulle suurta herkkua vuosikaudet, ja oon sitä silloin tällöin juonut edelleen. Nyt on tullut täysi stoppi.

Sekä aiemmin linkkaamani Alkaline Sisters-sivuston kautta, että "Uusi elämä"-kirjan kautta, olen törmännyt tietoon että colajuomat on yksi pahimpia asioita mitä itseensä voi pumpata, ennen kaikkea sen vuoksi miten happamoittavaa se keholle on. Tähän mennessä olen vielä käsitellyt colaa hellävaraisesti, ajatellen että hampaat ne korkeintaan kärsii, mutta tuo happamoittava ominaisuus ja sen suuruusaste sai nyt aikaan tällaiset jäähyväiset. Mietinkin asiaa tänään, tavalla jota voi soveltaa moneenkin, "I love coke, but I love me more!".

Toinen asia on että olen vihdoin kunnolla löytänyt keittiöni ja oppinut toimimaan siellä. Kutsun sitä tosiaan jopa keittiökseNI, lupaavaa eikö? Olen tehnyt onnistuneita ja vähemmän onnistuneita ruokia, ja ennen kaikkea oppinut soveltamaan. Olen kirjailmellinen ihminen, ja välillä, jopa omasta mielestäni, rasittavan kirjailmellinen. Jos reseptissä on ohjeet, mulla on ollut vaikea ne ohittaa, tai yrittää keksiä omaa sovellusta. No nyt olen lähtenyt rohkeasti kokeilemaan, ja hauskaa on ollut. Voitte uskoa että mieskin tykkää siitä kun vihdoin saa melko säännöllisesti tulla kotiin jossa päivällinen jo odottaa.

Ja Uusi elämä-kirja kun jo mainittiin, niin teos on tämännäköinen:




ja hyvinkin mielenkiintoinen on sisältö. Omani lähti mukaan kirjamessuilta, ja ahnaasti olen jo muutaman luvun sauhunnut läpi. Kirjailija on siis Quinoaa-blogista tuttu Heidi. Tutustuin blogiin vastikään ja koitin kahlata läpi tekstien, blogissa on käsitelty niin laajasti kaikenlaista mielenkiintoista. Mutta takaisin kirjaan. Tähän mennessä, olen kirjassa pitänyt varsinkin siitä miten selkeää teksti on, ja kirjoitettu niin että myös ihminen joka ei pahemmin näitä aioita ole aiemmin mielessä pyöritellyt, saa jotain mistä tarttua kiinni. Toinen mikä kirjassa on ihanaa, on positiivinen asenne. Itselleni ainakin usein iskee ahdistus kun lukee "hippiblogeja" ja näen vaan edessäni listauksen kaikesta mitä syön "väärin" vaikka kuinka jo koen tehneeni paljon muutoksia terveempää elämää kohti. Tässä kirjassa fiilis on päinvastainen, kaikki pienetkin jutut on saavutuksia ja oikealla tiellä.

Sellaisia sekavia kuulumisia tällä kertaa! Eläköön inspiraatio!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti