tiistai 24. huhtikuuta 2012

Soul food

Noin yleisesti olen hyvinkin tietoinen siitä, että ihminen on kokonaisuus. On psyykkinen puoli, on fyysinen puoli, ja nämä kaksi vaikuttavat vahvasti toisiinsa. Koska tämä sinänsä on mulle selvää, on jännä miten kauan kesti havahtua asiaan näin hurahduksen näkökulmasta. Koko ajan olen miettinyt ruokaa ja fyysistä puolta, ja oleellinen osa kokonaisuutta on jäänyt taka-alalle.

Facebookin kaverilistauksesta löytyy pari "kanssahurahtanutta", jotka molemmat inspiroi mua jatkuvasti tällä tiellä jolla olen ja perheenä olemme. Kun mä vielä tuohtuneena kaivelin tietoa kaikesta joka ei olekaan välttämättä niin yksinkertaista kun aina olen luullut, liittyen esim ruokaan, huomasin jossain vaiheessa että ammennan energiani väärästä paikasta. Se tuli tiedonjanosta, mikä nyt tietenkin on myös ihan mainio piirre tavallaan ja jota ei kannata kadottaa, mutta ennen kaikkea pettymyksestä, vihasta, suuttumuksesta ja turhautumisesta. Näiden muutaman fb-ystävän statuksia kun ryhdyin ihan ajatuksella lukemaan, ymmärsin että tuo negatiivisista lähtökohdista ponnistava muutos on paljon raskaampi kuin se jonka ytimessä on into, onni, hetkestä nauttiminen ja rakkaus.

Tämän olen nyt sisäistänyt ja yritän antaa sen toimia kantavana voimana. En enää ahmi tietoa joka suunnasta, vaan yritän muistaa nauttia joka päivä ja mahdollisimman usein. Mulla on ihana mies, kaunis ja mainion kekseliäs, rakas lapsi, perhettä, ystäviä, koti joka tuntuu kodilta ja tänään paistoi aurinko! Yritän pitää hyvää huolta itsestäni ja perheestäni, syödä hyvin ja mahdollisimman terveellisesti, ja kun en syö terveellisesti niin otan silti rennosti. Päivä ja hetki kerrallaan. Psyykkinen hyvinvointi ruokkii kehoa myös, ei vaan se lautaselta löytyvä ruoka.

Jos nyt tuli liikaa vaaleanpunaista ja haahuilua, niin todettakoot että meillä on myös uhmaiässä oleva lapsi kotona ja mä stressaan tasaisesti kasvavan pyykkivuoren takia ja murehtija on aina murehtija ;D Elämää tämä kuitenkin on. Mutta siinä on nyt tervetullut lisä.




There is no way to happiness, happiness is the way.



~Buddha









2 kommenttia:

  1. Hyvin kirjoitettu. Into ja siitä johtuva tiedonjano täälläkin ajaa eteenpäin.

    VastaaPoista
  2. Kiitos =) Päivä kerrallaan ja eteenpäin!

    VastaaPoista